pozadie hlavička
Načítavanie...
Progress bar bg
0
%
Pozadie apollo bodky
Blesk vľavoBlesk vľavo
2   min.

Váš e-shop je vaša značka, správajte sa tak (aneb ako na branding)

Viete, aký je rozdiel medzi marketingom a brandingom? Ľudia v tom často majú zmätok, preto by som vám o tom rád povedal viac. Marketing je to, čo robíte so svojou značkou smerom navonok. Branding je to, čo s ňou robíte vo vnútri.

Branding je kľúčovým prvkom v dnešnom obchodnom svete. Značky majú schopnosť vytvárať emocionálne spojenie so zákazníkmi a zabezpečiť si trvalé miesto v ich mysliach a srdciach.Najdôležitejším posolstvom tohto článku je: značka sa vždy tvorí zvnútra navonok. Nie opačne.

Čo je vlastne branding?

Branding nie je len o logách a vizuálnych prvokoch; je to komplexný proces definovania a komunikácie hodnôt, identity a príbehu značky. Ide o to, ako chcete, aby vaša značka bola vnímaná a aký dojem by mala na zákazníkov zanechať. Toto chápanie pomáha značke vytvoriť konzistentnú identitu a posolstvo, ktoré zákazníci spoja s jej produktmi a službami.

Ako na úspešný branding?

  1. Definujte hodnoty a posolstvo vašej značky:
    Nie pre ľudí tam vonku, ale pre ľudí vo vnútri vašej firmy. Odpovedzte si na otázky, aké hodnoty zastávate? Čo chcete, aby si o vašej značke ľudia mysleli? A ako sa k tomu ako firma môžetedopracovať? Mali by odrážať, čo je pre vás dôležité. Aké hodnotové alebo osvetové otázky sú súčasťou vašej spoločnosti a ako ich chcete prezentovať zamestnancom i zákazníkom tam vonku.
    Brand 1
  2. Vytvorte vizuálny identifikátor:
    Ak chcete vytvoriť značku, musíte… vytvoriť značku! Takže od názvu, cez logo, farby, štýl a font písma a iné vizuálne prvky sa odčleníte od konkurencie. Vaša vizualita vás reprezentuje. Vďaka nej si vašizákazníci spájajú vašu firmu so značkou. Keď vidíte kabelky Louis Vuitton alebo logo McDonaldu, viete okamžite, na čo sa pozeráte. TO sú vizuálne identifikátory.
  3. Komunikujte konzistentne:
    Vo svete brandingu a marketingu nie je nič horšie, ako nekonzistentná komunikácia. Konzistencia je kľúčom k budovaniu silnej značky. Dajte si pozor na to, aby všetky aspekty vašej komunikácie so zákazníkmi - e-shop, sociálne siete, reklamy, videá či billboardy - odrážali hodnoty a posolstvo vašej značky. Aby bolivizuálne aj obsahovo konzistentné a neuvádzali klienta do pomykova a k otázke: Ktorá je toto vlastne firma?
    Brand 3
  4. Branding je o emóciách:
    Predstavte si dve firmy s rovnakým produktom. Od ktorej nakúpite skôr? No od tej, ktorá vám vyrozpráva lepší príbeh. Pred pár rokmi sa nám tu rozmohol taký nešvar, že spoločnosti, ktoré chceli zarobiť na “vznikajúcom trende vegánstva” vytvárali produkty pre vegánov, napriek tomu, že okrem nich vytvárali aj nevegánske. A hoci to boli obrovské nadnárodné korporáty, v našich končinách sa im ani zďaleka nedarilo tak, ako slovenskej firme Lunter, ktorá vznikla dávno predtým, ako vôbec niekto tušil o vegánstve. Pretože príbeh tej značky bol veľmi jasný: Otec chcel pre svojho syna, ktorý bol alergik, vytvárať produkty, ktoré by pomohli jeho zdravotným problémom a zároveň mali správnu nutričnú hodnotu. A keď to fungovalo na jeho dieťa, bude to predsa fungovať aj na ďalšie deti s alergiami. Príbeh značky nebol primárne o vegánstve. Ani o ekológii alebo láske ku zvieratám. Bol postavený na reálnej skúsenosti rodiča, ktorý chce všetkými dostupnými prostriedkami pomôcť svojmu dieťaťu. Preto je Lunter jednotkou na trhu. Naozajstnosť ich príbehu a kvalita produktov nás jednoducho presvedčili. Rozprávajte svoj skutočný príbeh a buďte autentickí vo vašom podnikaní. Verejnosť to ocení.
  5. Dôverujte procesu:
    Branding je proces, ktorý nikdy nekončí. Vaša spoločnosť sa vyvíja. Tvoria ju ľudia, posolstvá a produkty. A ako sa vyvíja spoločnosť, vyvíja sa aj značka. Svet a trh sa menia a preto musíte byť pripravení meniť sa spoločne s nimi a prispôsobovať sa novým podmienkam. Neznamená to, že máte na tej ceste stratiť seba samých. Ale znamená to, že máte reflektovať požiadavky a potreby zamestnancov i klientov tak, aby ste im dokázali dať to najlepšie, čo môžete.
    Brand 5

Branding je kúzelný príbeh, ktorý vašu značku premení na živú bytosť s vlastnou osobnosťou. Je to umelecký proces, ktorý spája farby, slová a obrazy, aby vytvoril hlboký emocionálny vzťah medzi značkou a zákazníkmi. Branding nie je len o tom, ako sa značka prezentuje, ale aj o tom, aký dojem zanecháva a aký príbeh rozpráva. Je to magický most, ktorý spája zákazníkov s produktmi a službami, a umožňuje značkám zanechať trvalý odtlačok v srdciach a mysliach svojich nasledovateľov.

pozadie instagram