pozadie hlavička
Načítavanie...
Progress bar bg
0
%
Pozadie apollo bodky
Blesk vľavoBlesk vľavo
2   min.

Ako si urobiť vlastný e-shop tak, aby sa k vám hrnuli klienti

Skvelých rád, ako si vytvoriť vlastný e-shop tak, aby ste mali neustále vypredané sklady, je plný internet. Ja by som vám však rád dal pár skvelých rád, ktoré pomohli mne aj mojim klientom a sú podložené dlhoročnou praxou z oblasti internetového podnikania.

Správna cieľovka

Často sa stáva, že klienti nevedia, kto je ich cieľová skupina, pretože nedokážu od svojho produktu či služby odstúpiť a pozrieť sa na ňu z väčšieho nadhľadu. Uvediem príklad, ktorý vidím najčastejšie: Predstavte si, že predávate produkty pre teenagerov. Kto je vašou skutočnou cieľovou skupinou? Ak si myslíte, že sú to teenageri, ste na omyle. Teenageri predsa nezarábajú a nemôžu si dovoliť nakupovať. Sú teda len predĺženou rukou vášho marketingu. Skutočnou cieľovkou sú ich rodičia, ktorí financujú ich záujmy. Preto vám v tomto prípade odporúčam zamerať sa na dve cieľové skupiny - na teenagerov, ktorých na svoj produkt “namotáte” a následne vám urobia marketing doma u rodičov - a na rodičov samotných, ktorých by ste mali presvedčiť o tom, že ich dieťa váš produkt naozaj potrebuje, pretože je zdravý / ekologický / trendy. Ak si napríklad predstavíte, že predávate autá, vašou primárnou cieľovkou nebudú, napríklad, ženy. Nech to už znie akokoľvek sexisticky, je to pravda. Je veľmi dôležité, aby ste si uvedomili, že realistické dáta, s ktorými pracujete, majú výpovednú hodnotu. Necielte svoju reklamu za vaše ťažko zarobené peniaze na nezmyselné publikum, len aby ste “zasiahli viac ľudí”. Nefunguje to. Oni nebudú nakupovať a vy nebudete zarábať.

cieľovka

Čo sa o vás hovorí, to je pravda

Stavte vždy a zásadne na kvalitné produkty a rovnako kvalitnú zákaznícku podporu. Zákazník, ktorý raz odíde (z akéhokoľvek dôvodu, či už je to pomalý web, nezrozumiteľný spôsob nakupovania alebo neresponzívny dizajn) sa už skrátka nevráti. Nájde si vo svete internetových obchodov iného dodávateľa, ktorý bude mať skvelé produkty a je schopný si formou zákazníckej podpory aj vytvoriť dôležitý a neoceniteľný vzťah so zákazníkom. Keď budete najímať ľudí, ktorí budú za váš biznis hovoriť so svetom (operátori, e-mailisti, atď), buďte si na stopercent istí, že to budú robiť najlepšie ako vedia a kontrolujte ich. Hovoria za vašu značku s vašimi zákazníkmi. Je to dôležité.

Optimalizujte čo sa dá

Váš e-shop musí byť rýchly, responzívny a jednoduchý na používanie. Optimalizujte ho pre mobilné zariadenia, zahrňte čo najkratšiu nákupnú cestu pre vašich klientov, neotravujte ich zbytočnými pop up oknami, ak nejde o veľké zľavy z nákupu a zabezpečte, aby vaša webová stránka bola absolútne intuitívna. Viete predsa sami, ako sa cítite, keď chcete niekde nakúpiť a máte pocit, že k tomu potrebujete tri vysoké školy a team programátorov, aby ste dokázali pochopiť, kde sa nachádzate a ako sa na danej stránke máte správať. Je to otravné a odrádza to nakupujúcich.

cieľovka

Dizajn a obsah sú králi

Ako všetko v živote, ľudí na internete najviac priťahuje obsah a forma. Dajte si preto záležať na tom, aby ste dokázali vytvoriť váš e-shop dizajnovo prívetivý, farebne zapamätateľný a UX-ovo bezchybný. To však nie je všetko. Ak chcete, aby o vás internet vedel a vaše produkty sa predávali ako teplé rožky, potrebujete investovať do obsahu. Nejde len o kvalitné SEO popisy produktov, hovorím aj o blogoch. Zákazníci vyhľadávajú vaše produkty cez Google alebo iné vyhľadávače a tie vás musia tzv. indexovať. Niekedy to trvá dlhšie, kým Google objaví a zaradí váš obsah do vyhľadávania. Tento proces môžete urýchliť tak, že na stránku pridáte dostatočne veľa obsahu - napríklad formou článkov, ktoré budú písané za použitia kľúčových slov, ktoré sa v súvislosti s vašim produktom vyhľadávajú najčastejšie. Aby ste vedeli, ktoré to sú a netipovali, odporúčam vám urobiť si najprv analýzu kľúčových slov. Intuitívne odhady fungujú len u skúsených profesionálov na SEO a obsah, nie u bežných podnikateľov. Neurobte chybu a nespoliehajte sa na to, že si dobre tipnete.

Sociálne siete a e-mailing

Stále častejšie sa deje, že sociálne siete nahrádzajú bežné vyhľadávače. Znamená to, že ak klient hľadá vašu značku, nemusí ísť nevyhnutne cez Google alebo iné vyhľadávacie nástroje. Mnoho mladých ľudí (pod 30 rokov) preferuje vyhľadávanie vašej spoločnosti alebo produktu cez sociálne siete. Dôvodom je, že okrem kvalitného produktu vaši súčasní klienti očakávajú, že váš brand, teda značka, budú mať adekvátnu marketingovú podporu a zároveň sa chcú stať súčasťou komunity, ktorá sa okolo produktov na sociálnych sieťach tvorí (to je dôvod, prečo Kim Kardashian predáva také obrovské množstvá produktov skrz Instagram - nikto nechodí na jej web, pretože nemusí). Sociálne siete však nie sú jediným nástrojom, ktorý pri internetovej propagácii vášho podnikania môžete využiť. Zaútočiť by ste mali na všetkých frontoch. Vytvorte si e-mailový zoznam vašich klientov a pravidelne im posielajte relevantný obsah, ponuky na zľavy, customizované e-maily či správny o novinkách vo vašom e-shope. Nebuďte smutní, ak náhodou tieto e-maily nemajú dostatočnú otvárateľnosť. Skúste si booknuť konzultáciu s odborníkom na e-mail marketing, ktorý vám rád poradí, akým spôsobom písať predmety mailov (najdôležitejšia vec), v akých časoch e-maily posielať a ako viesť zákazníka postupne k nákupu cez váš e-mailing či newsletter.

cieľovka

Platba a doprava

Podľa toho, čo predávate, by ste mali vedieť, aké druhy platby a dopravy pre klienta prichystať. Tiffany vymyslel najdokonalejšiu cestu zákazníka v histórii reklamy a aj vďaka tejto značke sa vôbec zaviedol pojem “cesta zákazníka”. Keď predávate online, platby by mali byť možné niekoľkými spôsobmi - nestačí vám len platobná brána, do ktorej klient pridá svoju kartu. Nie všetci sú predsa ochotní pridávať tak citlivé osobné údaje do cudzej platformy. Vytvorte im možnosť výberu - dobierka, prevod na účet alebo platba kryptomenou. Ak nakupujú vaši klienti niečo, čo im príde nevhodné platiť kartou (napríklad erotické pomôcky alebo rôzne zdravotné pomôcky či lieky), dajte im možnosť platiť rôznymi spôsobmi.

V prípade, že hovoríme o doprave, rovnako potrebujete v klientovi vyvolať dojem absolútnej dôvery. Ak teda posielate tovar, ktorý by mohol byť pre niekoho citlivý, zabaľte ho čo najdiskrétnejšie. Rôzne spôsoby dopravy sú takisto skvelým zákazníckym nápadom - môžete produkty poslať na adresu, na poštu, do zásielkovej služby alebo si po ne môže klient prísť osobne na pobočku či zberné miesto. Vytvorte v zákazníkovi pocit, že má na výber. Bude vám vďačný a vďačnosť plodí lojalitu.

Veľa šťastia s tvorbou vášho internetového obchodu a ak by ste hľadali ideálnu šablónu za skvelú cenu, kliknite na šablónu Apollo, ktorú som vytvoril spoločne s odborníkmi na e-commerce, aby ste mohli svoj biznis posunúť ďalej už dnes.

pozadie instagram