pozadie hlavička
Načítavanie...
Progress bar bg
0
%
Pozadie apollo bodky
Blesk vľavoBlesk vľavo
2   min.

Ako najefektívnejšie komunikovať s programátorom ak som klient

Mnoho majiteľov e-shopov má strach z komunikácie s programátorom, pretože nie všetci rozumejú tomu, čo programátori robia a ako komunikácia s nimi funguje. Poďme si spoločne zhrnúť pár základných pravidiel, ako by mala komunikácia pri tvorbe e-shopu fungovať, aby bol klient spokojný a programátor mal všetky potrebné informácie a mohol pracovať efektívne.

Musíte vedieť, čo chcete

Musíte vedieť, čo chcete

Vy poznáte vaše podnikanie najlepšie. Preto by ste mali vedieť, čo chcete predávať, ako to chcete predávať a komu to chcete predávať. Pri komunikácii s programátorom by ste mali vedieť presne opísať vaše požiadavky a vytvoriť zadanie, ktorému bude rozumieť.

Popíšte detailne vaše očakávania, funkčné požiadavky a potreby ohľadom vašej značky. Ideálne je, ak to všetko zhrniete do jedného mailu. Premýšľajte tak, že ak má programátor viac klientov (čo vždy má), nemá čas prehrabávať sa plnou mailovou schránkou a hľadať vašich 6 e-mailov. Otvorte si wordový dokument a napíšte v odrážkach postupne všetko, čo budete od programátora potrebovať. Nechajte si to prejsť hlavou a až keď budete mať istotu, že je v dokumente všetko, čo potrebujete, pošlite ho programátorovi.

Dajte tomu čas

Programátori, tí šikovní (a vy chcete najmä šikovného), majú naozaj veľa klientov. Nehovoriac o tom, že tvorba e-shopu stojí oveľa viac času, ako tvorba obyčajného prezentačného webu. Nie je možné, aby ste v jeden deň odoslali zadanie a na druhý deň mali hotový e-shop. Musíte predpokladať, že tvorba e-shopu stojí nejaký čas a dodanie hotovej stránky si s programátorom vopred naplánujte. Mám aj takú skúsenosť, že klient poslal e-mail s požiadavkou a o 10 minút mi volal, či je zapracovaná. Takto to naozaj nefunguje.

Ak programátorovi dodáte všetky texty aj obrázky, čas sa skráti. Ak však budete potrebovať zásahy textára (copywritera) alebo grafika, čas na dodanie sa predĺži - budete mať však istotu, že o váš e-shop sa postarajú profesionáli a má teda väčšiu šancu na úspech.

Pošlite referencie

Pošlite referencie

Našli ste niekde e-shop, ktorý sa vám páči? Prípadne farebnosť, fonty alebo iné prvky, ktoré ste videli na webstránkach a páčili sa vám? Pošlite ich programátorovi ako referenciu. Keď bude vedieť, aký je váš vkus, zapracuje ho do dizajnu alebo funkčnosti vášho webu. To pomôže programátorovi lepšie pochopiť, čo presne chcete a znižuje to riziko nedorozumení.

Definujte si priority

Ak máte viacero požiadaviek, stanovte si priority a jasne označte, ktoré sú najdôležitejšie. To umožní programátorovi efektívne plánovať prácu a zaistiť, že sa najprv zaoberá kľúčovými časťami projektu. Stáva sa totiž, že niekedy potrebujete urobiť iba hlavnú stránku a horí vám termín a ostatné podstránky môžu byť dodané aj neskôr. Ak to tak je, upovedomte o tom programátora a urýchlite tým celý proces výroby e-shopu.

Spätná väzba je dôležitá

Je váš e-shop už hotový, ale niečo sa vám na ňom nepáči? Povedzte to programátorovi. Dajte mu feedback, nech môže byť váš web upravený presne podľa vašich predstáv. Váš e-shop je vaša virtuálna predajňa, vždy, keď sa naň pozriete, mali by ste sa cítiť dobre vo svojej značke. Ak sa vám niečo na vašom webe nepáči, nehľadajte hneď iného programátora či dizajnéra. Skúste toho, ktorého máte, lepšie navigovať a udržujte komunikáciu jasnú a profesionálnu.

Spätná väzba je dôležitá

Pýtajte sa na technické možnosti

Prediskutujte s programátorom technické aspekty a otázky týkajúce sa možností a obmedzení vášho e-shopu. Získate tak lepšie pochopenie toho, čo je s e-shopom možné urobiť, a môžete prispôsobiť svoje požiadavky na základe technických možností.

Ak máte e-shop postavený na šablóne akou je tá moja, možnosti sú obrovské a váš e-shop môže byť na nej vytvorený úplne na mieru podľa vašich požiadaviek. K šablóne Apollo je pre lepšiu customizovateľnosť vytvorených aj množstvo doplnkov, ktoré urobia z vášho e-shopu jedinečný internetový obchod, aký nemá nikto iný.

Spoľahnite sa na odbornosť

Spoľahnite sa na odbornosť

Programátori sú odborníci vo svojej oblasti a preto vedia, čo a ako urobiť na základe vašich požiadaviek. Ak vaša odbornosť nezahŕňa schopnosť programovať, nehovorte vášmu programátorovi, ako má robiť svoju prácu. Vašou úlohou je prácu zadať, nie riešiť spôsob, akým programátor vytvára kód. Ani vám by sa predsa nepáčilo, keby vás niekto poučoval o vašej odbornosti a pritom by bol laik. Dôverujte ľuďom, ktorých ste najali, že aj v ich najlepšom záujme je vytvoriť pre vás čo najlepší a funkčný e-shop.

Komunikácia s programátorom nemusí byť vôbec náročná - aj my sme predsa iba ľudia a tak sa s nami treba aj rozprávať - ľudsky, priateľsky a vecne. Radi vám vyhovieme a pomôžeme, pretože nám záleží na úspechu vášho podnikania, je to predsa aj naša vizitka.

pozadie instagram